Saturday 14 May 2011

:):)hUmaN cHaNge:):)

                                          hmmmmm..sooooo happyyyy:)



Pada suatu ketike dulu,aku adlah manusia y amat tegar utk tak nak buat fb n blog..biasalah INVISIBLE woman kann(hellooo,,korg ingt invisible man je ke y wujud????)yelahh,,nk remain invi tu sbb tak suke laa nkterlibat dgn publisiti murahan..(emmm..kalau publisiti mahalan??)hmmm,,sebenarnyerr,,usah harapkan publisiti murahan,,ape2 publisiti pun tak nak kat aku:D:D:D:D..tapi akhirnya,,terbuat jugakk...


Diriwayatkan dari Amir al-Mukminin (pemimpin kaum beriman) Abu Hafsh Umar bin al-Khattab radhiyallahu’anhu beliau mengatakan : Aku mendengar Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Sesungguhnya setiap amalan harus disertai dengan niat. Setiap orang hanya akan mendapatkan balasan tergantung pada niatnya. Barangsiapa yang hijrah karena cinta kepada Allah dan Rasul-Nya maka hijrahnya akan sampai kepada Allah dan Rasul-Nya. Barangsiapa yang hijrahnya karena menginginkan perkara dunia atau karena wanita yang ingin dinikahinya, maka hijrahnya (hanya) mendapatkan apa yang dia inginkan.” (HR. Bukhari [Kitab Bad'i al-Wahyi, hadits no. 1, Kitab al-Aiman wa an-Nudzur, hadits no. 6689] dan Muslim [Kitab al-Imarah, hadits no. 1907]).

NIAT AKU????

  • apabila kembali ke rahmatullah, hanya 3 perkara yang masih lagi tak terputus dp manusia:-ilmu,amal kebajikan,doa anak yang soleh..diharap dengan berkongsi serba sedikit dapatlah dijadikan bekalan di akhirat kelak..insya Allah..
  • mungkin apa yg dikongsikan,walaupun tak banyak,,,sedikit pun jadilahh bagi manfaat semue..(sikit better than nothing:):)
berrrrTUKAAAAARRR...jeng3:)

ape yang dicakapkan ni adalah human changee..hmmmm,,ingatkan Usagi Tsukino je boleh bertukar jadi sailormoon??salah sama sekali...tapi semue orang bolehh...maksud aku bukan jadi sailormooon!!(bllaaallaa jgnla perasan sangat!!!:P:P:P)it's either we change constantly,consistently or frequentlyy or perhaps rarelyy well dependss..the choice is yours!!!about d changes..there's only 2..either lead to good or bad(decide!!)
Changes ini yang bagusnyerr ia merupakan bukti yang we learnt something from life, n we improve ourselves:)
isnt it beautiful?:)


i'm d example of a person who revolves very frequentlyy..i dont get it either..but that's how myself goes:) this is not a new case..i've been battling with this for yearssss>.>>>searching,n serching n searching what kind of soul inside me..but yet none i've found it's fixed..it's troublesome..well,,when u change,,u have to beware what people around u will say about it(what d fish*** i care about it:D)...n finallyy,,did i found anyone which i fix to be??none:):)so what happen then??it just depression that i got(well,,honestly speaking..when u become a barber,u feel guilty of holding a broom n when u become a garbage collecter, u feel guilty of holding a flowerr))owhhh perumpaan ape yang aku bagii ni???

oklah macam ni,,kalau kau kaki dangdut mestilah kau rase bersalah pi surau, kalau kau tok imam kau mestilah rase bersalah bile masuk disko..tapi malangnyerr kau terjadi due2..dlm satu mase tak pon..sekejap kau jadi kaki dangdut,,sekejap kau jd tok imam..tapi aku taklahh bermaksud aku ni kaki dangdut n tok imam(tu hanyalahh metaphore))!!!!!na'uzubillahiminzalikkkk...

TOK imam di masjid
                                                           elvis D danggduttt..(DiscoDUT)

JOM kenang zaman dalam kelas
cikgu: budak2 ape makne homeostasis?

murid : The ability or tendency of an organism or cell to maintain internal equilibrium by adjusting its physiological processes.

it is to keep changes in between d limits ..let's see

mcm ni lahh lbh kurang..

so,in d graph there's fluctuation,,but the body can still function normally as long as it fluctuates between d limits(n).
oklahh cenggini,,anggaplah 'n' ni sebagai syariat islam..maknenyerr kalau kiter buat ape2 tapi still dalam 
landasan syariat,insyaAllah selamat lagi hidup ni..sebagai contohh:-
a)sembahyang
'n' garisan atas---kiter buat sembahyang fardhu dah lahh perfecto,,ditambah pule dgn dengan solat
                          sunatt..wahh..mestilah pahalanyer berlipat kali ganda dp orang yang
'n' garisan bawah----iaitu orang yang mengerjakan sembahyang dgn melakukan rukun yang wajib sahaja.
 
ruang bahagian atas 'n' yang atas---
  • sembahyang berlebih-lebihh tapi malangnyer penuh dgn ajaran sesat cthnyer  rukuk 3 kali baru sujud(na'uzubillahhiminzalik)(BERDOSA)


ruang bawah bahagian 'n' yang bawah---
  • org y langsung tak solat(BERDOSA)
'b'---pulakk,,takde kaitan dgn cth aku dh bg ni,,,yelahh,,mestilahh org yang tergolong 'n' yang atas lagi bagus berbanding org yang dkt 'b' atau bhgian 'n' bawah.
kalau ade pun,'b' ni mungkin dianggap manusie yang seimbang oleh manusie lainnyerr,,tapi pastilah bukan itu yang dikejar kerana Allah pasti lebih sukakan org yng bahagian garis 'n' atas,,insyaAllah jika amal itu tulus ikhlas

Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku.(surah ibrahim ayat 40)

konklusinyerr,,perubahan yang terjadi pada diri kiter biarlah dalam landasan iman.Perubahan yang berlaku ini juga ade kaitannyer dengan turun naik iman itu sendiri..Dalam turun naik itu,pastikan kiter tidak melanggar batasan.InsyaAllah.

sebenarnyer tu konklusi pertame,,tak habis lagi ni aku nak membebel:D:D:D
miss pot pet pot pettt:):):):)

pernah satu ketike,,one fren came up to me n said ''i still remembr what u've said n i do remember that u really mean what u said at that time,,but now...''
storynyer mcm ni,,aku ni pakai spek materr,,so aku katerlah kat kwn aku,,aku mmg bertegas..lps habis ni,,baru aku nk pakai contact lens
tupp..tuppp..tak sempat habis lagi,,aku dh pi beli contact lens n pakai
so si kawan ni terkejutlaaa....yelahh,,dulu aku jugak y ckp bukan maen skali, aku tak nk pakai lagi bende tuh..blum lagilaaaa..:D:D:D
 
die pun  nasihatkan,,if i have strong feelings toward something,i'd better keep that feeling just to myself
bcs if i did tell anyone,n then i change..other people perception towards me will also change.
well honestlyy,,they will see me as hypocrite..
 
NOOOOOOO.......IIIII DDDDDONNNN'TTT LLLLLIIIEEEE!!!!!

i reallly dont lie:(:(

 
Sebenarnyerr memang tak tipuu..
hari ahad
  • aku bagitau kawan aku,Limah,yang aku memang betul2 nk stay je pakai spek niii,,sampailah habis belajar
hari selasa
  • aku telah diyakinkan dgn jayanyer oleh seorg kawan,Siti, mengenai kebaikan pakai contact lens..so die ckp mmg tak patut ditangguhh
hari khamis
  • aku pi kedai,,contact lens tgh ade promosi,,aku pun belilahh(sayang...diskaun sampai 70%--kononnyer)
hari jumaat
  • si Limah jumpa aku,,so die katerr..penipu besarr:P:Pkater tak nak pakai contact lens lagiii:P:P
Tulah die criternyerr,,memang mase cakap kat Limah first time tu,aku mmg tak tipu,,tapi malangnyerr
ape yang berlaku dalam hidup kiter,,kiter tak jangka n akhirnyer akan mengubah fikiran kiter..tapi sekirenyerr
perubahan tu bawa kebaikan kenape perlu tolak???hanyer sekadar bimbangkan pandangan org laen terhadap kiter??
  tapi kesimpulannyer kat sini,,ade betullnyerr kiter jgnlahh terlalu yakin menyatakan sesuatu yang tak pasti

Surah Al Kahf 23-24

And never say of anything, "Indeed, I will do that tomorrow,"
 
Except [when adding], "If Allah wills." And remember your Lord when you forget [it] and say, "Perhaps my Lord will guide me to what is nearer than this to right conduct."
 
 
--kadang2 terase agak menyedihkan ,apabila kiter seringkali menyesali ape y lepas(yelahh,,sape suruh asyik duk change constantly)(padan muke!!!),,tapi tulahh
nak cakap kat sini it's over,,so living new life n no need to regret on something which u cant do anything about it~what a waste!!!

if u still cant find that person within you,,nevermind,,no need to find!!
 LIFE ISN'T ABOUT FINDING YOURSELF
BUT IT IS ABOUT CREATING YOURSELF:):)

everyone makes mistake in life,so what matters is we learn from it n be a better person.
InsyaAllah
 
 
#semua watak adalah rekaan semata-mata,tiada kene mengena dgn y masih hidup n telah mati..peringatan ini adalah untuk diri saya juge:)
 
 































































5 comments:

najiehah najwa said...

awak mmg berubah2 tp ape salahnya kalu utk kebaikan kan

atTahirah said...

kurangkan kontroversi, mantapkan prestasi! maybe bleh apply kt miss pot pet pot pet juga miss yg change constantly.. keep on changing towards taqwa [kerana itulah ukuran di pandangan Allah], and lessen the controversial stuff [jadi watak lebih prempuan yep]

Nuha Kadir said...

kontroversi hanyer ilusi...cinta yang menipu..tapi
sayang sayer kat awk tetap realiti..hugggss n kissess

atTahirah said...

woit, awk ni kadir ke Hafizah sbnrnye?? jgn buat kami peminat terkonpius!!

Nuha Kadir said...

hafizah berbapakkan kadir..:P:P:P

Post a Comment