Wednesday 18 May 2011

PELIKKK misterii nieee

owhhh sudahh jauh malam..tp aku runsing memikirkan hal petang tadii...

surah al-imran

153. Behold! ye were climbing up the high ground, without even casting a side glance at any one, and the Messenger in your rear was calling you back. There did Allah give you one distress after another by way of requital, to teach you not to grieve for (the booty) that had escaped you and for (the ill) that had befallen you. For Allah is well aware of all that ye do.


153. (Ingatlah) ketika kamu lari dan tidak menoleh kepada seseorangpun, sedang Rasul yang berada di antara kawan-kawanmu yang lain memanggil kamu, karena itu Allah menimpakan atas kamu kesedihan atas kesedihan [240], supaya kamu jangan bersedih hati terhadap apa yang luput dari pada kamu dan terhadap apa yang menimpa kamu. Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.

[240] Kesedihan kaum muslimin disebabkan mereka tidak mentaati perintah Rasul yang mengakibatkan kekalahan bagi mereka.

 nk dipendekkan criterr...aku n d geng pilahh bermessra-mesra n bergemmbira,,so tyme skali ni,,kiter pun berpecah due group..aku n sorg shbt niee..ms tyme aku nk solat,,aku pi bg hs aku sbb srh die tefon kwn sorg lg...after solat, akibatt rushing kuarr,,,

                                                                     gambar semate2


rupe2nyerr,,sedikit kecuaian berlaku...dlm prjlnn baru tersedar,,handset tu tertinggl kt dlm surau...
kwnni ltk ats lntai cs die ingt aku amiklaa afterwardss...aku ni plak ingt die ltk dlm beg...huhu
pilhh cr blk kt surau..takk dee..(sbb br skjp sbnrnyer tgl) so buatlaaa reportt...sbnrrnyerr,,kalu Makhluk tue nk srh hs tu kt polis..takyah g jauhh..tepi surau te je pondoknyerrr..so dye simpan buat ape?


yang peliknyer kalu Makhluk tu curi,,mstilhh dyee dh buang sim crd aku n takleh call tpp
still blh call cume tak terangkatt..so skrg ni cume mampu berdoa agr org tu kmbbalikann


sbnrnyerr,,,honestlyy speaking...mulut aku dh caci maki(kalaulah org tu mencuri)...bkn aku tak reda hlg'
tapiii akuu taklehh terimeee faktor dye hilang tueee---KENE CURI???WHAT D FISH****!!!!
Dahlahh kat surau..kau bygkann..org tu g sembahyang..nk sembah Allah tp dye p wat keje terkutuk---
helllooo,,sembahyang ape kejadahh tu??takde kepale otak ke nk pikir??
smbhyang nk keredhaan Allah..curii tu Allah redha ke??(kalau btlla org tuu curii..wallahualam)




aku ni pantang gilerr org curi brg akuu,,,dahlaa tu duit bpk aku..dye igt seposen ke bpk aku beli???!!
(anywayy,,takkshlaa kalu seposen ponn,,mslhnyerr bkn brg kau,,buat ape kau nk amik??)
kalau aku ni jns org brg ltk merate2 tu laenlahh...mslhnyerrr..brg akuu..aku cakne!!!
bkn harge handset tu sgt yang dikisahkan,,bukan jenis ape mahupun fungsi ape hs tu ade..tapii
itu adlah pemberian brhrge..oiiii pencurii tak reti bahase ke???dhlahh brgg y berharge seseorg ko amik..

menyushkan hdp org tue pulak(yelahh dlm hs byk data woiii)...

                             http://www.funpeel.com/2011/02/thiefs-backside-impaled-by-fence.html



aku ade terbace,,kalau kehilangan barang,,ucapkann berkali-kali YA HAQ(MAHA BENAR) utk menjumpai brg yang hilang..usehenyerniilahh(n lain2 lagi y dh dibuat)..tp semuenyerr serah kat Allah lps tuhh,,,


teringt dulu2 ms kerje kedai,,Ya Allahh!!teruknyr manusie ni...korg tkkn percayerr,,si ibu dtg mencuri bw anak..dhlaa islamm bertudung pulak tu--buat malu je!!pompuan mengandung pun same je..tgh perut boyot besar cam hape..duk buat keje terkutukk...tak malu giler!!
yang tua??pompuan, laki same je!rumah dh kater pegi,,kubur dh kater marii..still perangaii macam hantu!!
nilah org katerr,,tue2 keladi,,makin tue makin  menjadi...babenggg


ingtlahh saudare2ku...blsn hidup di dunie ni tak berbaloii...cthnyerr,,kalu buat baik skit jee,,besarr ganjaran pahale Allah bg tp kalau buat dose tu,,lamenyerr kene sikse dlm nerake..


jadi katerkanlahh kalu kiter curi duit seposen,,kene bakar dgn api nerake bertahun lamenyr..adakah berbaloi??only a fuc**** idiot will say yes..so...what would u say??







2 comments:

atTahirah said...

wohoho, xsngka smua tu brlaku di genting td.. i thought everything was so fun.. did not hear frm u the whole day~ hmm [i guess im the one who lockup myself in the shell]. harap smua nya baik2 there.. ape2 citer.. =(
hmm jika lah smua umat manusia kt ats dunia ni.. ber'muroqabah' trhdap Allah.. kita xkan perlu lg polis, warden, pak guard, atau ape2 FBI ke ape kt ats bumi ni.. krn pastinya stiap manusia akn mrasai kehadiran ALlah disetiap prbuatan nya.. wallahualam..smoga ketemu dgn barang yg hilang...

Nuha Kadir said...

yee happen at gentingg..to be precise..SURAU....Alhamdulillah,,everythng's fine n great!!:D:D:D..even though tht one bad thing happened but it's only one n it didnt spoil our mood..everyone still laughing n happy by d end of d day..except we r vry tired

Post a Comment