Saturday 28 May 2011

Life has to be cruel

Life has to be cruel to be kind...senang diucap tapi pahit ditelann..tapii aku tak nak cakap bab ni dalam
blog ni kali nii..
aku nak cakap pasal:-


I have to be cruel to be kind


adelahh terucap satu perkara,,rasa bersalah gakk takut melukakan hati orang,,,namun setelah difikir balik..
mmg wajar pun tindakan aku tuhh..


mane taknyerr..bukan tak pnah bagitau elok2..byk kali pulakk tuee...mak minahh..aku ni bkn nyerr robot
nak bagitau bende yang same byk2 kali..tak faham gakkk..or buat2 tak paham gakk
terpaksalah aku berterus terang..




bukannyerr ape...kalau bnde tuh tak susahkan org takpe..ni susahkan orgg..
aku bkn tak kesian kat org bgtau lagu tuh...
tapi sblm aku kesiankan org...org prnh tak kesiannkann aku??
kalau ye..takkan buat lagu tuhh


so terpakselahh


TAK TAHU KESIANKAN ORG VS TAK TAHU KESIANKAN ORG
PENTINGKAN DIRI VS PENTINGKAN DIRI


TULAHH keadilan namenyerr...


sebagai org dewasa..
sepatutnyerr ade bende..kiter kene paham2 sendiri..tak tunggu org bgtau
baru nk paham...
tp worse case..dh bgtau..still wat tak paham...macam mane tuh?


aku ni manusia biase,,ade satu thp tuhh..geram thp2 melampau gakk
knp lah payah sgt kiter nk letakkan diri kiter dalam kasut org laen??
kene bayar ke kalau buat lagu tuh??


contoh situasi lain bab paham2 sendiri


kalau dh pi melawat rumah orang,paham2 sendirilahh kene balik pukul brp
ni duduk lame2 kat situ..
takkan lahh tuan rumah nk katerr
''oiii baliklaahh''
---die masih ade hati perut tak bgtau lagu tuh..
tp si tetamu ni nmpk sgt takde hati perut..
(buat rugi je berhati perut dgn org tak de hati peruut)


org tu dahlah bekeluarga..die nk buat keje2 laen lagii
yang kau tuhh duk rumah org lame2..tak de keje ke??
ape kejadahnyerr tuh??
ishhh3...kalau sedaramara..dh biase sesama sendiri tu laen case ok




tulahh die nk cakap...
ape2..paham2 sendiri...takyah tgu org cakap..
org pun tak larat nk bgtau bende comman sense nihhh
sbb mmg not make sense laaa..boleh pikir sendiri..
takyah skolahh tinggi2 pun bab ni...



2 comments:

Yan.haziyana said...

haih emo nampak mok cik. lek2 :D

Nuha Kadir said...

ye lahh..bile lagi nk gune emosi...u make me so emotional--pnah dgr tak lagu nih??:D:D:D

Post a Comment